Allmänna Villkor

KÖPVILLKOR

Dessa villkor gäller mellan dig som beställare (konsument) och oss som säljare Bombshell by Clara Feldt AB i Göteborg , organisations nr. 556871-3910 (”Bombshell By Clara Feldt AB”) driver webbplatsen Hellobombshell.se.

Hello Bombshell har världens bästa kvalité men det betyder inte att du kan missköta det. Om våran 3 månaders garanti ska gälla på löshåret behöver du köpa det produkter vi rekommenderar. Läs igenom Bombshells Skötselråd för bästa möjliga vård.

ALLMÄN KÖPINFORMATION

Är Du minderårig dvs. Att Du är under 18 år måste Du ha målsmans tillstånd för att få beställa i vår butik.

När Du som konsument handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar Er som konsument när Du handlar hos oss på distans. Läs mer hos Konsumentverket.

Bombshell By Clara Feldt AB reserverar sig för ändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Produktbilderna kan skilja något från själva produkten, vi rekommenderar alla våra kunder att besöka någon av våra butiker innan man beställer.

Om du bokat en stylist hos oss och denna inte är på plats förbehåller vi oss rätten att tilldela en annan stylist.

ORDERBEKRÄFTELSE

En automatisk orderbekräftelse skickas ut till den e-mail du angett när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser, fraktkostnad samt moms. Om något är fel med er beställning, vänligen kontakta oss snarast.

Vi skickar även ett meddelande när er order har skickats från vårt lager.

PRISER

Priserna är i svenska kronor. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella pris fel. Konsumenten betalar alltid det pris som visas när beställning utförs, om du köpt en vara till ett felaktigt för högt pris meddelas du om detta och du får tillbaka dina pengar.

Vi reserverar oss för prisfel som anses vara orimligt felaktiga, vid ett fall där vi gjort ett tydligt fel så kommer vi att markulera din order.

TRYCKFEL OCH PRODUKTBILDER

Bombshell By Clara Feldt AB reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten. Har du några frågor angående detta är du välkommen att kontakta oss.

BETALNINGSSÄTT - KLARNA

Det finns flera alternativ att välja mellan, bland annat Kortbetalning, Faktura, delbetalning samt Direktbetalning via bank.

För mer information besök www.klarna.se

FRAKT OCH LEVERANS

Merparten av våra leveranser skickas med Postnord, önskar du annan transportör ber vi er att kontakta oss så snart som möjligt efter lagd order.

LEVERANSTID

Finns samtliga varor som du beställ på lager så skickas den från oss inom 2 vardagar. Därefter tar det cirka 1-3 dagar för våra logistikpartners att leverera dina produkter. Vilket betyder att leveranstiden är 2-5 arbetsdagar.

Meddelande om ev. Avvikelser från den normala leveranstiden får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

I från och med att varan är skickad ansvarar vi INTE för Postens slarv om ditt paket kommer bort. Alltså vi kommer INTE skicka ut en till produkt för att ersätta de produkterna som kommer bort under leveransen som Postens ansvarar för.

Om mottagare hävdar att den ej har mottagit paket/brev från oss får mottagare vända sig till Posten. Vi ger inte pengarna tillbaka eller skickar en ny vara. 

FRAKTKOSTNAD

Du betalar fraktkostnaden beroende på hur mycket du handlar för samt vilket alternativ du väljer. Vi står INTE för extra tull avgifter från det att varan är skickad från oss samt om du väljer att lämna tillbaka varan, inga fria returer!

TRANSPORTSKADOR

Om en vara från oss skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (vanligtvis, Postnord senast inom 7 dagar.

OUTLÖSTA PAKET

Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 1500 kr för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen. Det kommer även att tillkomma en avgift på 50 kr för varje påminnelse vi skickar ut (upp till 2st), kommer inte någon betalning in till oss går ärendet till inkasso.

ÖPPET KÖP

Du har öppet köp samt full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd.

För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (obruten förpackning) samt att alla eventuella etiketter och emballage sitter kvar. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka returen med en speditör som erbjuder ett s.k. ”spårnings-nr” då det är avsändaren som ansvarar för paketet om det skulle komma bort. Vid en godkänd retur betalar vi tillbaka värdet av varorna inkl. frakt. Det vill säga att du får tillbaka Priser för varor samt fraktkostnaden. Observera att Du som konsument betalar för returfrakten.

Observera att varor som återsänds med efterkrav ej utlöses av oss.

BYTEN

Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka din beställning! När du skickar mail till oss är det viktigt att tänka på följande. Vilken vara det är? Ordernummer? Varför du byter/lämnar tillbaka? Vad som eventuellt är fel, är det något fel så är det viktigt att även skicka med en bild.

Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den.

Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

REKLAMATION

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela.

Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.

Vid missnöje efter ett besök hos oss i Göteborg eller Stockholm är det viktigt att du som kund hör av dig, så snart du kan. Gärna inom 1-2 veckor, så vi kan hjälpa dig att åtgärda det. 

VILLKOR FÖR REKLAMATION

Du som konsument har rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag.

1-2 veckor anses alltid som skälig tid för att kontakta oss. Vi följer Frisörföretagarnas regler.

GARANTI

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor.

Vi ger dig 3 månader garanti på de samtliga av våra produkter i vårt sortiment. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd.

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens utseende, eller annan korrigering av produkten.

VID TVIST

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

KLARNA

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation

ÅNGERRÄTT

Ångerrätten gäller i 14 dagar från att varan har blivit mottagen. Om du vill häva ditt köp eller returnera din beställning, ber vi dig skriftligen meddela oss detta inom 14 dagar påinfo@hellobombshell.se På Konsumentverkets hemsida finns även ett standardformulär för utövande av ångerrätten. Du har 14 dagar på dig att returnera varorna. Vi kommer att göra en återbetalning med samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället. (eller, om betalning ännu inte har erlagts för varorna, kommer vi avbryta köpet. Om vi fått tillbaka varorna i obruten förpackning så är ångerrätten ogiltig. Vid utnyttjandet av ångerrätten står du själv för fraktkostnaden. Du som kund är ansvarig för att varorna återkommer i samma skick som du fick dem. Samt att förpackningen är obruten. Du som kund är ansvarig för att paketet kommer fram till oss. Skicka det alltid spårbart. Kommer inte paketet fram och du inte kan bevisa att varan är skickad kommer vi inte betala tillbaka pengarna. Du som kund är ansvarig fram tills dess att de obrutna paketet kommit fram till oss. 

RETURFRAKT

Vid alla returer är du som kund ansvarig för att varan kommer fram till oss. Skicka alltid varan spårbart. Du som kund är alltid skyldig att stå för fraktkostnaden. Har du dock fått en felaktig eller defekt vara återbetalar vi dig för returfrakten.